Aktualności

PRACUJ Z NAMI W RAIL POLSKA !

W związku z dynamiczny  rozwojem poszukujemy kandydatki/a na stanowisko Technolog. Dołącz do naszego zespołu i rozwijaj z Rail Polska swoją karierę zawodową.

Technolog: miejsce pracy Włosienica k/Oświęcimia

Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy:

  • opracowywanie technologii realizacji usług kolejowych do zapytań ofertowych w szczególności przewozów kolejowych rzeczy,
  • analiza warunków technicznych planowanych, realizowanych przejazdów (analiza linii kolejowych, warunków technicznych bocznic kolejowych, analiza parametrów technicznych pojazdów kolejowych, analiza pracy drużyn trakcyjnych, manewrowych),
  • współpraca z PKP PLK S.A. oraz przedstawicielami odbiorców, nadawców ładunków w zakresie  przygotowywania optymalnej technologii przejazdu jak i również w trakcie realizacji usług kolejowych,
  • udział w wizjach lokalnych,
  • opracowywanie warunków szczególnych dla przesyłek nadzwyczajnych – uzgadnianie warunków przejazdu przesyłek nadzwyczajnych z Zarządcami Infrastruktury,
  • logistyka nowych tras przewozowych - prowadzenie uzgodnień z Polskimi Liniami Kolejowymi,
  • rozliczanie kosztów transportu realizowanych przewozów kolejowych,
  • kontrola kosztów transportu zrealizowanych przewozów,
  • kontrolowanie kosztów naliczanych przez podwykonawców,
  • współudział w opracowaniach regulaminów, raportów i instrukcji kolejowych,
  • współpraca z Urzędem Transportu Kolejowego,
  • prowadzenie audytów bezpieczeństwa – mile widziane uprawnienia audytora SMS i MMS

 

Wymagania:

  • Wykształcenie minimum średnie, preferowane wyższe, techniczne,
  • Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu technologii przewozów kolejowych,
  • Doświadczenia w pracy związanej z obszarem kolei, infrastruktury transportowej,
  • Prowadzenie audytów bezpieczeństwa – mile widziane,
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Dokładność, sumienność, rzetelność,
  • Prawo jazdy,
  • Znajomość języka angielskiego/niemieckiego,
  • Biegła znajomość narzędzi pakietu Office,

 

Oferujemy:

  • Stabilne zatrudnienie na umowę o pracę,
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego,
  • Praca stacjonarna, w systemie dniówkowym,
  • Szkolenia, udział w konferencjach
  • Pakiet świadczeń socjalnych

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji na adres rekrutacja@railpolska.pl

Prosimy o dołączenie do dokumentów rekrutacyjnych poniższej klauzuli zgody, w przypadku uczestnictwa wyłącznie w obecnej rekrutacji, przeprowadzanej przez Spółkę:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych umieszczonych w moich dokumentach aplikacyjnych ponad wymagane Kodeksem pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu tej rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).
Informujemy, że skontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami.



ZMIANA STATUTU SIECI KOLEJOWEJ DWORY-MONOWICE ORAZ ZMIANA NR 6 DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2023-12-27

Szanowni Państwo!

W związku z wprowadzonymi od 28.12.2023 roku zmianami organizacyjnymi na bocznicy Dwory-Monowice informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE nowe dokumenty:

  • „STATUT SIECI KOLEJOWEJ Dwory-Monowice zarządzanej przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • „Zmianę nr 6 obowiązującą od dnia 28.12.2023 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • Ujednolicony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • Zmieniony „Załącznik nr 1 do regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • Zmieniony „Załącznik nr 2 do regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”

 

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu.

 

 



ZMIANA NR 5 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2023 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2022-12-21

Szanowni Państwo!

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE „Zmianę nr 5 obowiązującą od dnia 01.01.2023 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”. Pobierz plik

Zmieniony ujednolicony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce na początku stycznia 2023 roku.



ZMIANA NR 4 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2022 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2021-12-13

ZMIANA NR 4 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2022 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.

2021-12-13
Szanowni Państwo! 

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE "Zmianę nr 4 obowiązującą od dnia 01.01.2022 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”. {Pobierz plik} .

Zmieniony ujednolicony tekst "Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce na początku stycznia 2022 roku.
Pracuj z nami w Rail Polska !
 



PRACUJ Z NAMI W RAIL POLSKA !
2021-01-13

W związku z rozwojem i kontynuacją programu budowy lokomotyw elektrycznych 207E, zatrudnimy pracowników w Zakładzie Taboru Kolejowego na stanowiska:

  • Elektromonter
  • Ślusarz

Miejsce pracy: Włosienica koło Oświęcimia

Obowiązki:

  • praca przy utrzymaniu eksploatowanych lokomotyw (przeglądy instalacji i usuwanie bieżących awarii)
  • prace związane z produkcją nowej lokomotywy (przygotowanie komponentów do montażu, montaż podzespołów elektrycznych)


Oczekiwania:
Ślusarz

  • umiejętność czytania dokumentacji technicznej
  • wykształcenie minimum zawodowe (mile widziane techniczne)
  • umiejętność pracy w zespole

Oczekiwania:
Elektromonter

  • podstawowa wiedza z zakresu elektromechaniki i automatyki
  • umiejętność czytania dokumentacji technicznej i schematów elektrycznych
  • wykształcenie średnie techniczne lub zawodowe
  • mile widziane aktualne uprawnienia SEP do 3 kV
  • otwartość na naukę oraz odpowiedzialność za powierzone zadania


 Oferujemy:

  • niezbędne narzędzia pracy
  • stabilne zatrudnienie na umowę o pracę,
  • atrakcyjne wynagrodzenie (możliwość negocjacji w odniesieniu do posiadanych kwalifikacji)
  • praca w systemie dwuzmianowym
  • finansowanie egzaminów na potrzebne uprawnienia
  • możliwość podnoszenia kwalifikacji

Napisz do nas na adres:  rekrutacja@railpolska.pl lub zadzwoń: tel. 33 842 90 04



LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA 207E – EDGAR
2019-03-15
Szanowni Państwo! 5 marca 2019 roku lokomotywa elektryczna 207E – EDGAR, zmodernizowana w naszym Zakładzie Taboru we Włosienicy, otrzymała zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce. W dniu 14 marca rozpoczęliśmy regularną eksploatację EDGARA, wykonując pierwszy komercyjny przewóz. Podstawowe parametry techniczne lokomotywy 207E - EDGAR: napięcie sieci trakcyjnej: 3kV DC (2000-4000 kV DC) moc lokomotywy na napęd silników trakcyjnych 2,4 MW silniki trakcyjne o mocy 450 kW napięcie maksymalne silników trakcyjnych: 1150 VDC maksymalny prąd na silniku: 1100A W lokomotywie zastosowano przetwarzanie mocy trakcyjnej z zapewnieniem pełnej wymaganej izolacji dla pojazdów na sieci 3kVDC,. która wynosi 12kV - indywidualne przetwornice (przekształtniki) 3000V/1150V osobno dla każdego silnika trakcyjnego. Zwrócono szczególną uwagę na ergonomię i bezpieczeństwo pracy maszynistów. Na solidnej platformie M62 zabudowano pudło o konstrukcji szkieletowej ze wzmocnionymi kabinami o kontrolowanym zgniocie Zapewniono niski poziom drgań oddziałujących na obsługę i doskonałe właściwości akustyczne. Zadbano o komfort cieplny zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach otoczenia. 207E - EDGAR jest dedykowany do przewozów towarowych i posiada charakterystykę trakcyjną odpowiednią do tych potrzeb. Może prowadzić pociągi o masie brutto do 3200 t.


ZMIANA NR 3 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2021 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2020-12-01

Szanowni Państwo!
 

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE „Zmianę nr 3 obowiązującą od dnia 01.01.2021 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”.

Zmieniony ujednolicony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce na początku stycznia 2021 roku



ZMIANA NR 2 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.11.2020 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2020-10-21

Szanowni Państwo!

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE „Zmianę nr 2 obowiązującą od dnia 01.11.2020 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”.

Zmieniony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce 02.11.2020 r.



RAIL POLSKA SP. Z O.O. LAUREATEM KONKURSU "LIDER INNOWACJI W TRANSPORCIE KOLEJOWYM"
2019-10-17

Szanowni Państwo!

Mamy zaszczyt poinformować, że tegorocznym Laureatem Konkursu „Lider Innowacji w transporcie kolejowym” jest Rail Polska Sp. z o.o.

 

Firma wprowadziła do użytkowania na polskiej sieci kolejowej dwa nowe typy lokomotyw: M62M oraz 207Eo, stosując unikalne rozwiązanie polegające na wykonaniu układu zasilania i sterowania silników niskonapięciowych DC dla lokomotyw spalinowych standardowym napięciem sieci trakcyjnej 3000V.

Pojazd, który otrzymał oznaczenie typu 207E, został zbudowany na bazie najnowocześniejszych, dedykowanych systemów przekształtnikowych i sterowania mikroprocesorowego oraz platformie i zmodernizowanych wózków lokomotywy M62M, z wykorzystaniem niskonapięciowych silników trakcyjnych typu EMD-D77/78.

 

W projekcie zwrócono szczególną uwagę na aspekty eksploatacyjne i bezpieczeństwo obsługi. Cykle utrzymaniowe niższych poziomów zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający ich przeprowadzenie w nisko wyspecjalizowanych i stosunkowo słabo wyposażonych warsztatach oraz przez serwisy mobilne przewoźników.

Tym samym Rail Polska Sp. z o.o. została nominowana przez nas do udziału w międzynarodowym konkursie ERCI INNOVATION AWARDS 2019!

Gratulujemy i życzymy powodzenia na poziomie europejskim!

Mamy również zaszczyt poinformować, że w konkursie ERCI, w prestiżowym składzie międzynarodowego Jury Polskę reprezentuje Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński!

Kapituła Konkursu złożona jest z niezależnych ekspertów reprezentujących przemysł, naukę i władze publiczne!



ZMIANA NR 1 DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2019-05-31

Szanowni Państwo!

Dostosowując „Regulamin dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” do postanowień Rozporządzenia wykonawczego Komisji UE nr 2017/2177 Rail Polska Sp. z o.o. opublikowała w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE zmieniony tekst Regulaminu obowiązujący od 01.06.2019 roku. Zakres zmian został wyszczególniony na ostatniej stronie Regulaminu w wykazie zmian. Pobierz plik



LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA 207E – EDGAR
2019-03-15

Szanowni Państwo!


5 marca 2019 roku lokomotywa elektryczna 207E – EDGAR, zmodernizowana w naszym Zakładzie Taboru we Włosienicy, otrzymała zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce. W dniu 14 marca rozpoczęliśmy regularną eksploatację EDGARA, wykonując pierwszy komercyjny przewóz.Podstawowe parametry techniczne lokomotywy 207E - EDGAR:

  • napięcie sieci trakcyjnej: 3kV DC (2000-4000 kV DC)
  • moc lokomotywy na napęd silników trakcyjnych 2,4 MW
  • silniki trakcyjne o mocy 450 kW
  • napięcie maksymalne silników trakcyjnych: 1150 VDC
  • maksymalny prąd na silniku: 1100A

W lokomotywie zastosowano przetwarzanie mocy trakcyjnej z zapewnieniem pełnej wymaganej izolacji dla pojazdów na sieci 3kVDC,. która wynosi 12kV - indywidualne przetwornice (przekształtniki) 3000V/1150V osobno dla każdego silnika trakcyjnego. Zwrócono szczególną uwagę na ergonomię i bezpieczeństwo pracy maszynistów.
Na solidnej platformie M62 zabudowano pudło o konstrukcji szkieletowej ze wzmocnionymi kabinami o kontrolowanym zgniocie Zapewniono niski poziom drgań oddziałujących na obsługę i doskonałe właściwości akustyczne. Zadbano o komfort cieplny zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach otoczenia. 207E - EDGAR jest dedykowany do przewozów towarowych i posiada charakterystykę trakcyjną odpowiednią do tych potrzeb. Może prowadzić pociągi o masie brutto do 3200 t.